خطاهای دستگاه کارتخوان + راه حل

منتشرشده توسط admin در تاریخ

peyment01
payment02
payment news

این مقاله، یک نوشته مرجع است، یعنی فقط در زمانی که فقط با مشکلی رو به رو هستید به این مطلب مراجعه می کنید.
پس لازم هست که این صفحه را ذخیر یا نشانه گذاری کنید تا در صورت بروز مشکل و مواجه با خطاهای احتمالی از آن استفاده کنید.

انواع خطاها

خطاهای دستگاه کارتخوان سیار به چند دسته تقسیم می شوند که هرکدام برای زمان و کاربردی خاص می باشد و فروشگاه کارتخوان آدلی برای سهولت در استفاده و یافتن، خطاها را در دسته بندی قرار داده تا برای شما عزیزان درک خطاهای دستگاه پوز روشن تر باشد.
این دسته بندی دارای 3 بخش و به ترتیب:

  1. خطاهای دستگاه
  2. خطاهای معامله
  3. خطاهای ارتباطی
 

1-خطاهای دستگاه های پوز سیار و ثابت

همیشه ارور و خطاها بر دستگاه های پوز به صورت عدد نیستند و در مواردی مانند موارد زیر امکان دارد شما با خطاهای پیامی که به زبان انگلیسی است نمایش داده شوند، این خطاها عبارتند از:

No card found in Slot 1.” on myPOS Combo device, but the card is already inserted

اگر با این پیام مواجه شدید، از قوی بودن سیگنال اینترنتی خود اطمینان حاصل کنید. این خطا بیان کننده ضعیف بودن قدرت سیگنال دستگاه برای انجام تراکنش های مالی است.


XX ‘Unable to reach authorization host

دیدن این پیام به معنی ترافیک بالای شبکه اینترنت و ایجاد تغییرات در پیکربندی مودم شما است.
این پیام بیشتر در کارتخوان اندرویدی به دلیل تغییر تنظیمات خاص دستگاه توسط فروشندگان رخ می دهد.


Device activation not successful” when activation code is entered

این پیام که بیشتر در دستگاه های کارتخوان سیار تلفنی ظاهر می شود، به معنی دسترسی نداشتن و ناتوانی دستگاه به شبکه تلفن همراه است.


A successfully processed transaction with a status “Not cleared” at my “Accounts” or in my “Devices” menu

ایجاد یک مشکل را در بخش اتصال به اینترنت و نوع اتصال آن عنوان می کند.


The network registration was unsuccessfu”

مواجه شدید، باید محل قرارگیری سیم کارت را در محفظه تعیین شده برای دستگاه، مورد بررسی قرار دهید.


The myPOS device was successfully activated, but the update procedure failed

این پیام در رابطه با وارد نکردن یا کردن نادرست کد فعالسازی دستگاه ظاهر خواهد شد.


2-خطاهای معامله

این نوع ارور ها با یک کد مشخص نمایش داده می شوند و اکثرا در هنگام انجام تراکنش بروز می کنند.

خطای 04 با متن Capture card بیان می کند که بانک پشتیبان کارت مشتری یا خریدار در پاسخگویی به نیاز مشتری، یک مشکل دارد.


Lost card یا خطای 41 نیز نشان دهنده وجود یک مشکل در سرویس دهی بانک یا مسدود شدن کارت به دلیل گم کردن آن توسط صاحب اصلی است.


خطای 43 یا Stolen card در بسیاری از موارد درباره مسدود شدن کارت به علت مفقود شدن ظاهر می شود.


خطای 51 یا Not sufficient funds به کافی نبودن موجودی کارت برای پرداخت اشاره دارد.


Expired card با عنوان خطای 54، معمولا در مواردی رخ می دهد که تاریخ اعتبار کارت منقضی شده است.


خطای 55 یا Incorrect PIN درباره وارد کردن رمز اشتباه است.


خطای 57 یا Transaction not permitted by Issuer به پشتیبانی نکردن بانک خریدار از دستگاه کارتخوان اشاره دارد.


Transaction not permitted on terminal یا خطای 58 زمانی ظاهر می شود که بانک خریدار، کارت مشتری را برای انجام تراکنش مورد نظر مسدود کرده است.


خطای 61 که با متن Exceeds withdrawal limit ظاهر می شود، به معنی بیشتر بودن مبلغ درخواستی، از موجودی حساب مشتری است.


Restricted card یا خطای 62 یک اخطار از بانک خریدار است.


Security violation یا خطای 63 به معنی نقض امنیتی کارت است.


خطای 65 یا Exceeds withdrawal frequency زمانی نمایش داده می شود که تعداد تراکنش های انجام شده با کارت خریدار بیش از سقف مجاز است.


خطای 75 با متن PIN tries exceeded درباره مواردی است که دارنده کارت رمز اشتباه را بیش از سه بار تکرار کرده است.


یکی از رایج ترین خطاهای معامله که با عبارت AF/TR/TR-02/TR-11/CC/EE ‘Transaction is declined ظاهر می شود، ناشی از دلایل متعددی است که بعضی از آن ها به شرح زیر هستند:

  • نوع رمز وارد شده معتبر نیست.
  • کارت خیلی سریع از دستگاه کارتخوان برداشته شده است و دستگاه توانایی رمزگذاری معامله را ندارد.
  • کارت شناسایی نمی شود.
  • مبلغ وارد شده اعتبار ندارد.
  • تراکنش به طور اتفاقی لغو شده است.
  • خطای رمزگذاری و موارد مشابه
 

3-خطا و ارورهای ارتباطی

خطاهای دستگاه کارتخوان از نوع ارتباطی زمانی بروز می دهند که خطا در ارتباط از طریق اینترنت سیم کارت و یا حتی وای فای بوجود امده است و با یک کد مشخص می توان متوجه ارور شد و آن را رفع نمود، البته در اکثر موارد می تواند علت این باشد و نه قطعا.
خطای 5 درباره تلاش دستگاه برای برقرای ارتباط از طریق بلوتوث و رخ دادن یک مشکل در برقراری ارتباط است.


خطای 11 یک مجوز انجام تراکنش از طرف دستگاه است.


خطای 12 حاوی پیامی از ایجاد مشکل در ارسال پیام مجوز است.


خطای 13 یعنی این که در صورت اتمام مهلت انجام تراکنش، معامله انجام نخواهد شد.


خطای 14 معمولا در موارد بروز یک اشکال، در زمان تلاش برای دریافت کد تایید فعالسازی رخ می دهد.


خطای 15 در زمان بروزرسانی داده ها اتفاق می افتد.


خطای 16 یک خطا رایج در زمان پاک کردن گزارش ها یا به دست آوردن آن ها است.


اگر در هنگام درخواست کد غیرفعال کردن یک اشکال ایجاد شود، خطای 17 ظاهر می شود.


در زمانی که برای بررسی اتصال در هنگام ارسال داده تلاش می کنید، ممکن است با خطای 18 مواجه شوید.


خطای 19 یک خطای رایج در زمان ارسال کد تایید برای فعال سازی یا غیر فعال کردن دستگاه است.


خطاهای 20 و 21 در زمان بروز یک مشکل در زمان تایید پیام میزبان رخ می دهند.


هنگامی که هیچ پاسخی برای درخواست ارسال شده دریافت نشود، خطای 22 را خواهید دید.

با شناسایی و درک خطاها می توان در صدد حل آن ها برآمد و هیچ چیز خاص دیگری وجود ندارد.
اما قبل از خرید دستگاه کارتخوان سعی نمایید از فروشگاه های معتبر دستگاه کارتخوان، دستگاه پوز خریداری نمایید تا هم کارتخوان شما به مشکل برنخورد و هم از پشتیبانی خوبی برخوردار باشد.
پیشنهاد ما این است که قبل از خرید کارتخوان خوب تحقیق کنید و بدانید اینکه کارتخوان سیار به درد کسب و کارتان می خورد یا دستگاه پوز ثابت و یا حتی سامانه کارتخوان مجازی

 

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان نگین تمدن زندگی تماس بگیرید.

شماره تماس: 02144897153

شبکه های اجتماعی: 09377672282


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نگین تمدن زندگی
ارسال از طریق واتساپ