peyment01
payment02
payment news

تا حالا برای شما پیش آمده که مبلغی را به اشتباه در یک دستگاه کارتخوان کشیده باشید؟! مثلا با زدن یک صفر بیشتر میلیون ها تومان را به اشتباه به حساب فروشگاه انتقال دهید. اگراین مشکل برای شما پیش آمده باشد که حتما اطلاعاتی را درمورد کد پذیرنده دستگاه کارتخوان و کد پایانه دستگاه پوز میدانید. اما اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که تا به حال چنین مشکلی را تجربه نکرده اید. و مشتاق به دست یابی اطلاعاتی در این باره هستید حتما تا پایان مقاله ما را همراهی کنید. تا در صورت بروز چنین مشکلاتی با خونسردی کامل مبلغ از دست رفته خود را برگردانید. برخی ازافراد فکرمیکنند درصورت بروزچنین مشکلاتی اگر صاحب کارتخوان و فروشگاه زیربار نرود شاید براحتی نتوانند ادعای خودرا ثابت کنند. به همین دلیل باارائه این دو کد مهم می توان جزئیات تراکنش را استخراج و ادعای خود را ثابت کرد.

با کد پذیرنده دستگاه کارتخوان (Merchant) و کد پایانه (Terminal) براحتی میتوان ازطریق بانک اطلاعات تاریخ وساعت دقیق خرید ازفروشگاه مدنظر را استخراج کرد.

همچنین زمانی که دستگاه کارتخوان فردی دچار مشکل شود. با ارائه این دو کد بسیار مهم به مرکز پشتیبانی شرکت، می تواند. درسریع ترین زمان ممکن از خدمات و راهنمایی های آنها بهره گرفته و مشکل دستگاه خود را برطرف نماید.

کد پذیرنده و کد ترمینال دستگاه کارتخوان

کد پذیرنده یک کد منحصر به فرد برای شخصی است که درخواست دستگاه کارتخوان برای کسب و کار خود را دارد. اصولا هرشخص میتواند یک کد پذیرنده دستگاه کارتخوان ازیک شرکت ویک یاچندین کد پایانه مربوط به همان شرکت راداشته باشد. با خرید دستگاه کارتخوان و نصب آن، این کدها در اختیار فرد قرار می گیرد. اما اگر به هر دلیلی به آن ها دسترسی نداشته باشد. به راحتی و از دو طریق می تواند به کد پذیرنده دستگاه کارتخوان و کد پایانه آن دست یابد.

نحوه دستیابی به کد پذیرنده و کد پایانه یا ترمینال دستگاه کارتخوان

روش اول از طریق رسید چاپی کارتخوان:

همین حالا یک رسید چاپی از دستگاه کارتخوانی را که مطمئنا بسیاری از ما در داخل کیف خود داریم؛ بردارید و با دقت اطلاعات روی آن را مطالعه کنید. احتمالا به نوشته کد پذیرنده و کد پایانه که در مقابل آن اعدادی وجود دارد برخواهید خورد. اگر هر دوی این کدها را پیدا نکردید نگران نباشید زیرا برخی از رسیدها کد پذیرنده را در اطلاعات خود ندارند. و بیشتر دارای کد پایانه هستند. در این هنگام به سراغ روش دوم می رویم.

روش دوم با کمک منوی دستگاه کارتخوان:

از طریق منو دستگاه پوز که برای شرکت های مختلف دستورالعمل های متفاوتی وجود دارد. می توانید به کد پذیرنده و پایانه کارتخوان دسترسی یابید. مثلا شرکت های فن آوا کارت، ایران کیش و فناپ منوهای متفاوتی در دستگاه کارتخوان وریفون مدل ۶۷۵ دارند. در فن آوا کارت با فشردن دکمه زرد. در ایران کیش با فشردن دکمه قرمزرنگی که پایین صفحه کلید در سمت چپ قرار دارد. و در شرکت فناپ با فشردن گزینه ۴ در منوی فروشنده. می توانید اطلاعات مربوط به کد پذیرنده دستگاه کلرتخوان و کد پایانه را مشاهده کنید.

جمع بندی

کد پذیرنده و کد پایانه دو کد اصلی، منحصر به فرد و مهم در دستگاه های کارتخوان هستند. که به سادگی و با ارائه آن ها به شرکت خدمات پرداخت الکترونیک میتوان دراسرع وقت ازپشتیبانی آنها استفاده کرد. و در صورت بروز مشکل در دستگاه کارتخوان و همچنین تراکنش های مربوط به آن در صدد برطرف کردن آن برآمد. شرکت در هنگام نصب کارتخوان این کدها را در اختیار صاحب آن قرار می دهد. اما اگر به هردلیلی این کدها دردسترس نباشند براحتی میتوان ازطریق رسید چاپی یا منوی دستگاه کارتخوان آنها را مشاهده نمود.

خیر برخی از رسیدها ممکن است فقط حاوی کد پایانه دستگاه کارتخوان باشند و برخی دیگر هر دو کد پذیرنده دستگاه کارتخوان و پایانه را داشته باشند.

خیر. ممکن است شرکت های مختلف، الگوریتم منوی متفاوتی برای یک مدل خاص از برند خاص یک کارتخوان را ارائه دهند.

اصولا هر فردی می تواند یک کد پذیرنده از یک شرکت فروش و خدمات پرداخت الکترونیکی دریافت کند اما چندین پایانه از آن شرکت داشته باشد که هر یک از پایانه ها دارای کدهای منحصر به فردی هستند.

نگین تمدن زندگی
ارسال از طریق واتساپ