peyment01
payment02
payment news

در حوزه پرداخت الکترونیک کارتخوان های موجود در بازار در دو نوع ثابت که محدود به مکان و موقعیت هستند. و همچنین کارتخوان سیار که اصلا ثابت نیستند بسیار پر طرفدار می باشند. با توجه به اینکه این دو نمونه بسیار مشتری پسند می باشد. باعث شده است که افراد در زمان خرید دستگاه کارتخوان این سوال را از فروشندگان بپرسند که،  کارتخوان سیار یا ثابت؟ چرا؟

امروز در این مقاله شما را با این دو نمونه از کارتخوان های بازار دستگاه های پوز (pos) آشنا می کنیم. تا بتوانید بر حسب نیاز و موقعیت شغلی خود یکی از انواع کارتخوان سیار و ثابت را انتخاب کنید.

دستگاه پوز سیار چگونه دستگاهی می باشد ؟

همانطور که از نام این دستگاه پیداست یکی از نمونه کارتخوان هایی است. که شما می توانید آن را با خودتان حمل کنید و از آن استفاده کنید. درواقع کارتخوان سیار با استفاده از باتری که دارد شارژ می شود. و پس از  شارژ کامل می توانید از آن به مدت ۸ تا ۴۸ ساعت بر حسب نیازتان بهره ببرید. اگر به دستفروشان در متروها و کنار خیابان دقت کرده باشید آنها هم از کارتخوان سیار استفاده می کنند. و می توانند آن را با خودشان هرجایی که می خواهند ببرند.

نکته ی مهمی که در رابطه با این کارتخوان های سیار می بایست حتما به آن توجه ویژه ای داشته باشید. این است که میزان شارژ دهی باتری کارتخوان سیار با توجه به میزان استفاده و کاربردی که از آن خواهید داشت متفاوت است. به عبارتی اینکه حتما یک دستگاه کارتخوان برای شما ۴۸ ساعت بصورت مداوم فول شارژ خواهد ماند، نیست. یعنی اگر استفاده شما بسیار زیاد باشد موجب می شود که شارژ دستگاه کارتخوان نیز به اتمام برسد. همانند گوشی های موبایل هر چقدر با گوشی موبایل تان فیلم ببینید به همان اندازه شارژ گوشی خالی می شود.

ویژگی های کارتخوان بیسیم

  • کوچک
  • قابل حمل
  • بدون سیم
  • قابلیت استفاده در سرتاسر کشور
  • استفاده از تکنولوژی سیم کارت و اینترنت 4G و WIFI

انواع دستگاه کارتخوان سیار موجود در بازار عبارتند از :

کارتخوان پکس مدل S90

کارتخوان پکس مدل D210

کارتخوان پکس مدل S910

کارتخوان سیار آیزینو مدل V71

دستگاه کارتخوان ثابت

در پی پاسخ سوال کارتخوان سیار یا ثابت؟ چرا؟ به معرفی هر کدام از انواع کارتخوان سیار و ثابت پرداختیم. و اکنون که نوبت به کارتخوان ثابت است احتمالا بهتر آن را بشناسید. چون می توان گفت از اولین کارتخوان هایی که وارد بازار ایران شد همین کارتخوان های ثابت بودند. دستگاه کارتخوان ثابت به وسیله ی ارتباط از طریق خط تلفن و یا با استفاده از کابل اینترنت (LAN)تراکنش ها را انجام می دهد.

کارتخوان های ثابت دیگر همانند نمونه های سیار قابلیت جابجایی از یک شهر به شهر دیگر را ندارند. و تنها میزانی که می شود آنها را جابجا کرد به اندازه همان بلندی سیم های متصل شده به آن است.

ویژگی های دستگاه پوز ثابت

  • داشتن سرعت بالا در انجام تمامی تراکنش ها و ازجمله در خرید ها
  • سریع روشن شدن و آماده به کار شدن دستگاه
  • مناسب بودن و بی نظیر بودن نور صفحه ی نمایش
  • ایجاد امنیت بالا در هنگامی که تراکنشی در حال انجام است.
  • کمترین میزان قعطی ارتباط

انواع دستگاه کارتخوان ثابت

بلاخره کارتخوان ثابت بخریم یا سیار ؟ چرا ؟

در حقیقت پاسخ سوال کارتخوان سیار یا ثابت؟ چرا؟ با توجه به توضیحات مختصری که داده شد را باید خود شما با توجه به نیاز کسب و کارتان بدهید. اگر شغل شما در مکانی ثابت است و نیاز به جابجایی ندارید استفاده از کارتخوان ثابت نیز گزینه انتخاب عالی است. اما اگر در شغل تان جابجایی های شهری و برون شهری دارید. و نیاز دارید که همیشه کارتخوان همراهتان باشد بهترین گزینه برای شما یک کارتخوان سیار با عملکرد عالی مناسب تر است.

حتی اگر شغل شما همانند یک سوپرمارکت در مکان ثابتی باشد. می توانید علاوه بر انتخاب کارتخوان ثابت از کارتخوان های سیار نیز استفاده کنید. و برای این موارد اصلا محدودیتی در انتخاب وجود نخواهد داشت.

جمع بندی

اگر شما همچنان در خرید کارتخوان مورد نیاز خودتان نتوانسته اید به سوال کارتخوان سیار یا ثابت؟ چرا؟ پاسخ واضح و روشنی بدهید. با کارشناسان فروش ما در نگین تمدم زندگی به وسیله راه های ارتباطی موجود در صفحه تماس با ما ، ارتباط مستقیم بگیرید. و راهنمایی ها و مشاوره های رایگان را دریافت کنید تا بتوانید کارتخوان مناسب خود را انتخاب کنید.

برای اینکه یک سیستم پوز فروشگاهی کارآمد برای کسب و کار خود داشته باشید. بهتر است ابتدا لیستی از نیازها و خواسته های خود را آماده کنید. در گام بعدی نظرات صاحبان مشاغل مشابه دیگر را در مورد سیستم پوز و دستگاه کارتخوان آن ها بررسی کنید. سپس با شرکت های معتبر در خصوص فروش و ارائه دستگاه کارتخوان مشورت کرده و در نهایت بهترین تصمیم را بگیرید.

در حالت عادی همه دستگاه های سیار مجهز به GPRS می باشند و می توانند از طرق سیم کارت فعال شوند. اما بعضی از دستگاه های کارتخوان سیار قابلیت اتصال به WIFI را دارند.

دستگاهی که ما به شما پیشنهاد می کنیم بسته به میزان مصرف، صنف کاری و بودجه شما دارد.

نگین تمدن زندگی
ارسال از طریق واتساپ