peyment01
payment02
payment news

قبل از اینکه به نحوه تمیز کردن این وسایل بپردازیم، اجازه دهید به طور خلاصه در مورد تفاوت بین تمیز کردن و ضدعفونی کردن صحبت کنیم.

تمیز کردن: فرآیند حذف آلودگی ها و میکروب ها است. این کار خطر ابتلا به عفونت را کاهش می دهد، اما میکروب ها را از بین نمی برد.

ضدعفونی: مربوط به زمانی است که از مواد شیمیایی برای از بین بردن میکروب ها در سطوح استفاده می کنید. ضدعفونی کردن لزوماً سطوح کثیف را پاک نمی کند، اما می تواند میکروب ها را از بین ببرد.

تمیز کردن دستگاه کارتخوان و تجهیزات POS

با استفاده از یک پارچه میکروفیبر کمی مرطوب شروع به کار کنید. حتما از آب استفاده کنید و از حلال های سخت، شوینده ها یا پاک کننده های ساینده جدا خودداری کنید.

تلاش کنید با تجهیزات خود با احتیاط رفتار کنید و آن را سخت تکان ندهید. این ممکن است باعث جابجایی یا گم شدن قطعات دستگاه شود. در نتیجه دستگاه پوز شما از کار می افتد و نمی توانید پرداخت ها را بپذیرید.

ضد عفونی کردن دستگاه کارتخوان و تجهیزات POS

گام بعدی این است که از دستمال مرطوب الکلی یا پاک کننده حاوی الکل بر روی پارچه میکروفیبر برای پاک کردن دستگاه خود استفاده کنید. در صورت استفاده از پاک کننده مایع، آن را مستقیماً روی پارچه اسپری کنید.

از اسپری کردن و ریختن پاک کننده روی دستگاه اکیداً خودداری کنید. به یاد داشته باشید. هرگز از پاک کننده هایی که حاوی سفید کننده ، رقیق کننده، تری کلرواتیلن یا حلال های حاوی کتون هستند استفاده نکنید. زیرا ممکن است قطعات پلاستیکی یا لاستیکی دستگاه شما را خراب کند.


مراحل تمیز کردن دستگاه کارتخوان

دستورالعمل نظافت بسیاری از تجهیزات مختلف POS تقریبا مشابه است. در اینجا مراحل عمومی نحوه تمیز کردن دستگاه کارتخوان را به شما ارائه می کنیم:

  • تجهیزات POS را خاموش و قطعات آن را جدا کنید
  • دستکش بپوشید
  • از دستمال مرطوب 75 درصد یا دستمال ضد عفونی کننده استفاده کنید که به صفحه لمسی یا سایر سطوح حساس آسیب نرساند. هرگز مایع شوینده را مستقیماً روی دستگاه اسپری نکنید.
  • سطوح سخت و غیر قابل دسترسی دستگاه را به آرامی با توجه به صفحه نمایش، صفحه کلید و سایر سطوح خارجی که ممکن است لمس شوند، پاک کنید. سپس اقدام به پاک کردن کابل ها، چاپگرها و سایر لوازم جانبی کنید.
  • از ورود مایعات به داخل منافذ یا سطح آن خودداری کنید. از یک پارچه خشک برای تمیز کردن مناطقی که کارت بانکی کشیده می شود، می توانید استفاده کنید.
  • قبل از روشن شدن، دستگاه را خشک کنید
نگین تمدن زندگی
ارسال از طریق واتساپ