peyment01
payment02
payment news

تفاوت کارتخوان اصلی از تقلبی

۱- فرو رفتن بیش از حد کارت در دستگاه پوز

در دستگاه پوز اورجینال و اصلی، وقتی کارت را وارد آن می‌کنیم، به میزان حدودا دو بند انگشت از کارت بیرون از دستگاه باقی می‌ماند، اما در مقابل اگر کارت در دستگاه پوز بیشتر فرو رود، قطعا تقلبی است و ما باید از گفتن رمز و اطلاعات خود جلوگیری کنیم تا اطلاعات مان به دست مالک پوز نیافتد

۲- گشاد بودن زبانه‌ها

در نسخه‌های جعلی و تقلبی دستگاه پوز، زبانه کنار پوز که بیشتر به عنوان نگهدارنده طراحی شده است، به اندازه یک بند انگشت گشادتر است، اما در نسخه‌های اصلی و اورجینال، این ضخامت کمتر از یک بند انگشت است.

۳- صفحه کلید سفت و سخت

همانطور که می دانید دکمه‌های دستگاه پوز نرم هستند و می‌توان رمز کارت خود را به راحتی وارد کرد. اما دستگاه‌های پوز جعلی این ویژگی را ندارند؛ صاحب چنین دستگاهی تنها با خواندن اطلاعات پنهان کارت ما و همچنین رمزی که به او می‌دهیم، می‌تواند کارت جدیدی همانند کارت را صادر و استفاده کند. زمانی که با چنین دستگاه پوزی مواجه شدید، به هیچ وجه رمز کارت خود را به صاحب پوز نگویید و خودتان آن را وارد کنید. در غیر اینصورت اطلاعت کارت شما هک خواهند شد.

۴- عدم وجود چراغ‌های چشمک زن

یکی از علائم نشان دهنده ی تقلبی بودن دستگاه پوز، مجهز نبودن آن به چراغ LED چشمک زن است که در اکثر دستگاه‌های پوز وجود دارد. 

نگین تمدن زندگی
ارسال از طریق واتساپ